Kraj

MTV stworzy regionalne centrum kreatywne w Warszawie; wzmacnia programming

MTV Networks International wprowadza nową strategię dotyczącą kreacji swoich brandów. W ramach projektu globalnie stacje tej sieci zyskają m.in. taką...

MTV Networks International wprowadza nową strategię dotyczącą kreacji swoich brandów. W ramach projektu globalnie stacje tej sieci zyskają m.in. taką samą identyfikację wizualną i oprawę.

W ramach nowej strategii w Warszawie na przełomie marca i kwietnia powstanie regionalne studio kreatywne, które wspierać będzie projekty sieci, jednocześnie zachowując lokalność. Ponadto grupa krajów skupionych w strukturze Emerging Markets stworzy dom produkcyjny, także z siedzibą w Warszawie, który wesprze produkcję całego regionu, programów zarówno własnych, jak i licencjonowanych. Start domu produkcyjnego został zaplanowany na 1 lutego br.

Niezależnie od nowego modelu kreatywno-produkcyjnego Emerging Markets wdrażać będzie także projekt rozwojowy pod nazwą Central Eastern Europe (CEE). – Polska staje się ważnym centrum kreatywno-produkcyjnym MTV zarówno w zakresie projektów programowych, jak i np. oprawy stacji – mówi Izabella Wiley, senior wiceprezes MTV Networks Polska.

Od początku 2009 r. polski oddział MTV sprawuje nadzór nad licencjonowanymi biurami MTV Networks International na Ukrainie, Litwie, Łotwie i w Estonii. Polska będzie odpowiedzialna za ich rozwój biznesowy, w tym za poszerzanie portfolio kanałów z grupy MTV na tych rynkach.

20 stycznia br. w DS “MMP” pisaliśmy, że Izabella Wiley awansowała na stanowisko starszego wiceprezesa, a Bartosz Witak został wiceprezesem MTV Networks Polska. Obie funkcje to stanowiska na szczeblu międzynarodowym w strukturze MTV Networks International.

Jednocześnie MTV Networks Polska poszerza programming swoich anten. W MTV nacisk położony zostanie na lokalne wersje międzynarodowych formatów (m.in. kolejna edycja “MTV Cribs”). Nickelodeon wzbogacony zostanie o nowe filmy animowane oraz nową serię polskich produkcji “Roztańczony Nick” i “Szkoła tworzenia”. Viva rozwijać będzie część lokalnych produkcji i projekt eventowy Viva Comet (nagrody muzyczne). Wyraźnie wzmocniony zostanie też programming VH1 (nowe programy muzyczne i kontynuacja ubiegłorocznych nowości) oraz Comedy Central (nowe seriale). Rozwijany też będzie internetowy serwis wideo na żądanie Switch2one. (PM)