Przetargi

Dwie firmy w przetargu na telewizję mobilną

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) ogłosił, że w przetargu na rezerwację częstotliwości dla telewizji mobilnej w technologii DVB-H oferty złożyły dwie...

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) ogłosił, że w przetargu na rezerwację częstotliwości dla telewizji mobilnej w technologii DVB-H oferty złożyły dwie spółki:

Mobile TV Sp. z o.o. (spółka powołana przez czterech operatorów komórkowych: PTK Centertel, PTC, Polkomtel i P4) oraz oferta Info-TV-FM Sp. z.o.o. (spółka powstała w 2003 r. z połączenia spółek Info Inwestycje i TV-FM) zajmująca się tzw. radiodyfuzją, czyli przekazywaniem sygnału stacji telewizyjnych i radiowych w systemie analogowym (pracuje m.in. dla TVP, Polskiego Radia, Radia Zet, RMF, Radia Bis i dla operatorów komórkowych).

Zwycięzca będzie miał prawo świadczyć usługi telewizji na telefony komórkowe – w pierwszym okresie na terenie 31 miast (do 31 maja 2015 r.), a na terenie całego kraju – do końca 2023 r. Programy radiowe i/lub telewizyjne mają stanowić min. dwie trzecie emisji, a liczba programów RTV nie mniej niż 10.

UKE zależy na jak najszybszym uruchomieniu usługi (jest to premiowane w ocenie ofert), w szczególności by telewizja mobilna była dostępna we wszystkich 31 miastach przed początkiem mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku.

Centertel, PTC, Polkomtel i P4 zdecydowały się wspólnie wystąpić w konsorcjum tego przetargu, operatorzy prowadzili też w 2007 r. już wspólne testy tej usługi w Warszawie, w których uczestniczyła także Info-TV-FM.

Jej prezes Zbigniew Gumuliński przekonuje, że usługi telewizji mobilnej mają duży potencjał w naszym kraju:

– Spełnione zostały wszystkie warunki techniczne i ofertowe warunkujące możliwość stworzenia atrakcyjnej oferty dla użytkownika indywidualnego. W szczególności najwięksi producenci terminali abonenckich mają w ofercie urządzenia umożliwiające korzystanie z DVB-H. Dodatkowo badania wskazują, że Polacy są bardzo zainteresowani gadżetami i nowinkami technologicznymi.

Gumuliński przekonuje, że mobilna telewizja będzie nową jakościowo usługą, a nie tylko sposobem transmisji już istniejących treści: – Mówimy nie tylko o prostych usługach audiowizualnych, lecz przede wszystkim o ich multimedialności i pełnej interakcji z odbiorcą. Realizacja tego projektu w sposób istotny umocni również naszą pozycję w zakresie budowy sieci telewizji naziemnej DVB-T. Te projekty traktujemy łącznie – dodaje prezes Info-TV-FM. (MB)