Kraj

Pamapol reorganizuje sprzedaż i koncentruje się na działaniach przy półce

Grupa Pamapol, do której należą m.in. spółki Pamapol (dania gotowe, mięsno-warzywne, pasztety i zupy), Kwidzyn (warzywa konserwowane i mrożone), Cenos...

Grupa Pamapol, do której należą m.in. spółki Pamapol (dania gotowe, mięsno-warzywne, pasztety i zupy), Kwidzyn (warzywa konserwowane i mrożone), Cenos (produkty sypkie, takie jak: ryż, kasza, sól i kawa), MitMar (handel mięsem oraz produkcja mrożonek), przeprowadza reorganizację działów sprzedaży i rewizję polityki marketingu. Scentralizowana dotychczas sprzedaż będzie realizowana w trzech segmentach. Sprzedażą produktów brandowych w kraju (oprócz mrożonek) zajmie się spółka Pamapol Dystrybucja. Pozostałe formy sprzedaży produktów niemrożonych, w tym eksport i przetargi, będzie koordynować spółka Pamapol. Za sprzedaż mrożonek w kraju i za granicą będzie odpowiadać spółka Kwidzyn.

W tym roku Grupa Pamapol zamierza wprowadzić na rynek nowe produkty w obecnie obsługiwanych segmentach rynku przetworzonej żywności (np. warzywa mrożone z mięsem czy potrawy mączne w wersji instant). Pojawią się również nowe opakowania – atrakcyjniejsze i łatwiejsze w użyciu, np. warzywa mrożone w kartoniku. Flagowymi produktami w tym roku mają być warzywno-mięsne mieszanki mrożone, pasztety w opakowaniach klipsowanych oraz ryż w nowej formie opakowania – kulki.

Grupa Pamapol w swoich działaniach marketingowych zamierza skupić się na wsparciu głównie sprzedaży konsumenckiej. W działaniach tych dominować mają promocja w miejscu sprzedaży, sponsoring sportu oraz inne działania, które pozwolą bezpośrednio dotrzeć z ofertą produktową do kanału detalicznego.

W ciągu najbliższych trzech lat Grupa Pamapol zamierza osiągnąć ok. 15-20-proc. wzrost sprzedaży w skali roku.

Krzysztof Półgrabia, prezes zarządu Pamapolu, zapowiedział, że nowa strategia firmy ma na celu utrzymanie pozycji Pamapolu w segmencie dań gotowych (według danych firmy jej obecny udział w rynku wynosi 25 proc.). – Oczekujemy sporego sukcesu dla marki Kwidzyn w segmencie mrożonek. Skupimy się na budowaniu świadomości tej marki – mówi Półgrabia. Liczy jednocześnie na kilkanaście procent wzrostu marki w segmencie konserw oraz kilka procent wzrostu w segmencie mrożonek. – W dłuższej perspektywie liczymy na pozycję numer dwa na rynku. Horteksu, do którego należy połowa rynku, raczej nie uda nam się pokonać – mówi Krzysztof Półgrabia.

Marka Cenos, do której należy obecnie 7 proc. rynku, ma w dłuższej perspektywie zwiększyć swój udział o kilka procent. (BG)