Zagranica

Według Nielsena wydatki na reklamę zmniejszyły się o mniej niż 1 proc.

Według firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus wydatki reklamowe w Stanach Zjednoczonych w pierwszych dziewięciu miesiącach 2008 r. były tylko o 1...

Według firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus wydatki reklamowe w Stanach Zjednoczonych w pierwszych dziewięciu miesiącach 2008 r. były tylko o 1 proc. mniejsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Konkurencyjny TNS Media Intelligence spadek ten oszacował na poziomie 4 proc.

Z danych Nielsena wynika, że największy wzrost w tym czasie odnotowały sieci telewizji kablowej (+8 proc.), a największe spadki weekendowe dodatki do gazet (-10 proc.) i gazety lokalne (-9 proc.). Co było do przewidzenia, największe redukcje wydatków miały miejsce w kategorii motoryzacyjnej (-8 proc.). Inwestycje w reklamę ograniczyły firmy farmaceutyczne (-4 proc.) i lokalni dilerzy samochodowi (-3 proc.).

Wydatki zmniejszyli najwięksi reklamodawcy w USA: Procter & Gamble (o 7 proc.), General Motors (o 4 proc.) i AT&T (o 2 proc.). Czwarty w rankingu Verizon zwiększył natomiast inwestycje reklamowe o 10 proc. (“AdWeek”)