M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

POLSKI ODDZIAŁ SIECI LEO BURNETT WPROWADZA NOWE ZASADY BUDOWY STRATEGII MARKETINGOWYCH

Serwis Dzienny | 14 września 2001, 00:00

Sieć agencji reklamowych Leo Burnett Worldwide zamierza całkowicie zmienić podejście do budowania strategii marketingowych i reklamowych. W ciągu najbliższych miesięcy...

Sieć agencji reklamowych Leo Burnett Worldwide zamierza całkowicie zmienić podejście do budowania strategii marketingowych i reklamowych. W ciągu najbliższych miesięcy sukcesywnie w całej sieci będzie wprowadzany nowy system pracy nad markami, o nazwie Brand Belief System (BBS). Praca nad zintegrowaną komunikacją marketingową zakłada dotarcie do konsumentów wierzących w markę (brand belivers). "Marka jest silna wtedy, kiedy relacje między nią a konsumentem nie są relacjami handlowymi. Nie przekonujemy klienta do zakupu, ale prowadzimy taką komunikację marketingową, która buduje emocjonalne relacje między klientem a marką. Klient staje się osobą, która w markę wierzy, a nie tylko dokonuje zakupu" - powiedział Neil Cassie, director of brand planning Leo Burnett Worldwide. Cassie odwiedził polski oddział sieci będący jednym z pierwszych, gdzie przeprowadzane są szkolenia wprowadzające system BBS. Neil Cassie jest jednym z autorów tego projektu. Prace nad nim trwały od ponad trzech lat. Jego głównym zadaniem jest dostarczenie nowych narzędzi do codziennej pracy wszystkich działów agencji. Skuteczność BBS potwierdzają specjalnie przeprowadzone badania konsumenckie. Analizy o nazwie BrandStock Study to badanie przeprowadzone na próbie 25 tys. respondentów, dotyczące 178 marek, należących do 60 kategorii produktowych. Oprócz standardowych pytań dotyczących m.in. częstostotliwości dokonywania zakupów czy powodów sięgania po daną markę, zadano też pytania nietypowe: "Jak wyobrażasz sobie swój dalszy związek z marką? Czy będzie się rozwijał, słabł, czy też pozostanie na niezmienionym poziomie?". Okazało się, że ponad 80 proc. wyników, stanowiących ocenę stosunku konsumentów do marki, przełożyło się na jej rzeczywistą sytuację na rynku. Jeśli większość respondentów deklarowała, że nie czuje związku z marką, w niedługim czasie odnotowywano spadek poziomu jej sprzedaży. Relacja ta wyrażana jest w badaniach według wskaźnika o nazwie Belief Momentum. Oficjalne wprowadzenie BBS jest przewidziane w skali światowej, w tym w Polsce, na drugą połowę września br. (AMS)

Czytaj więcej na temat: ,