Kraj

Supermedia promuje fotokody

W internecie rozpoczął działalność serwis KodDlaCiebie.pl, który promuje wykorzystanie fotokodów oraz umożliwia użytkownikom bezpłatne wygenerowanie i pobranie własnego fotokodu. Twórcą...

W internecie rozpoczął działalność serwis KodDlaCiebie.pl, który promuje wykorzystanie fotokodów oraz umożliwia użytkownikom bezpłatne wygenerowanie i pobranie własnego fotokodu. Twórcą serwisu jest firma Supermedia Interactive należąca do grupy ZPR SA, właściciela m.in. Radia Eska i wydawnictwa Murator.

Fotokody umożliwiają zapisanie za pomocą specjalnego obrazka dodatkowych informacji o produktach (np. link do stron internetowych lub numerów telefonów). Użytkownik musi jedynie wykonać zdjęcie kodu, a telefon odczyta jego zawartość.

Uruchomienie serwisu ma znaczenie wizerunkowe dla firmy. – Zastosowanie fotokodów w Polsce jest w początkowej fazie rozwoju. Na tym etapie zależy nam przede wszystkim na edukowaniu rynku i poinformowaniu o nowych możliwościach. O aspekcie ekonomicznym przedsięwzięcia będzie można mówić wtedy, kiedy fotokody staną się popularnym narzędziem marketingowym – mówi Bartosz Wilczyński, dyrektor generalny Supermedia Interactive.

Nowo otwarty serwis skierowany jest przede wszystkim do klientów biznesowych. – Przygotowaliśmy go przede wszystkim z myślą o osobach pracujących w działach marketingu, PR, reklamy, sprzedaży, którym fotokody mogą pomóc w lepszej komunikacji z grupami docelowymi – mówi Mirosław Nowoszewski, dyrektor ds. rozwoju projektów specjalnych Supermedia Interactive.

Przedstawiciele firmy nie wykluczają zaangażowania w promocję fotokodów wspólnie z operatorami komórkowymi, którzy od kilku miesięcy testują nową technologię. (ŁR)