Kraj

Ogród pełen zieleni na lotnisku elementem kampanii Poznania

Ogród pełen zieleni przywitał pasażerów lądujących na poznańskim lotnisku Ławica. W sumie ok. 1,5 tys. mkw. powierzchni terminalu zapełniły wyklejane...

Ogród pełen zieleni przywitał pasażerów lądujących na poznańskim lotnisku Ławica. W sumie ok. 1,5 tys. mkw. powierzchni terminalu zapełniły wyklejane motywy roślinne oraz zwierzęce. Wyjątkowy wystrój przygotowano w związku z zaplanowaną na grudzień konferencją klimatyczną ONZ.

Wejście do holu lotniska wygląda jak gigantyczne akwarium wypełnione wodą z rybami. Na ścianach akwariów zostały wyklejone również ryby. Pozostałe motywy roślinne i zwierzęce zapełniły strefę ogólnodostępną, a także strefy przylotów i wylotów. Wyklejane elementy ozdobiły podłogę, sufit oraz boczne przestrzenie holu terminalu pasażerskiego.

– To jedno z najefektowniejszych i najodważniejszych designersko działań towarzyszących konferencji klimatycznej ONZ. Chcemy udowodnić, że mamy fantazję i nie boimy się tak szerokich działań jak wyklejenie elementami w jaskrawych kolorach tak ogromnej przestrzeni jak poznańska Ławica. Chcemy, aby Poznań został zauważony – mówi Tomasz Kayser, zastępca prezydenta Poznania.

Działania graficzne na poznańskiej Ławicy przygotowała i wykonała poznańska agencja reklamowa Double Brand, która zaprojektowała także symbol Poznańskiego Roku Klimatu i Środowiska.

Jest to kolejna aktywność promocyjna miasta przed rozpoczynającą się w grudniu konferencją klimatyczną ONZ. Wcześniej Poznań zorganizował z tej okazji specjalny koncert Nelly Furtado, z którego część dochodu przeznaczono na działania proekologiczne. Trwa również ogólnopolska kampania billboardowa “Poznań. Dobry klimat do rozmów”. (BG)