Kraj

Polskie stoisko może powstać już na targach MIPTV w 2009 r.

Część firm z Polski, zaangażowana w targi telewizyjne w Cannes MIPCOM i MIPTV, chce, by w 2009 r. powstało polskie...

Część firm z Polski, zaangażowana w targi telewizyjne w Cannes MIPCOM i MIPTV, chce, by w 2009 r. powstało polskie stoisko skupiające różne podmioty z naszego rynku telewizyjnego. – Rzeczywiście, prowadzimy zaawansowane rozmowy na ten temat. Istnieje szansa, że polskie stoisko czy raczej “polska alejka” powstanie już na targi MIPTV 2009, które odbywać się będą na przełomie marca i kwietnia – mówi Monika Bednarek, polski przedstawiciel firmy ReedMIDEM, organizatora targów. Wzorem ma być fińskie stoisko, które powstało na zakończonych właśnie targach MIPCOM 2008, a w które zaangażowało się 7 fińskich firm. W tworzeniu polskiego stoiska weźmie udział Polski Instytut Sztuki Filmowej.

W czasie tegorocznych targów telewizyjnych MIPCOM wystawiało się prawie 1,8 tys. firm z 64 krajów. Łącznie w targach wzięło udział (jako wystawcy i odwiedzający) 4,5 tys. firm ze 103 krajów. Polskę reprezentowało 60 firm, z czego wystawiało się 12. (PM)