Zagranica

Wielkie obniżki prognoz zysku WPP; holding zamraża nabór nowych pracowników

Według analizy firmy Collins Stewart koncern reklamowy WPP Group będzie musiał przeprowadzić korektę prognoz zysku na rok 2010 aż o...

Według analizy firmy Collins Stewart koncern reklamowy WPP Group będzie musiał przeprowadzić korektę prognoz zysku na rok 2010 aż o 32 proc. Raport, na którym oparto korektę, zapowiada też 15-proc. redukcję zysku WPP w 2009 r.

Collins Stewart, specjalizująca się w doradztwie finansowym, twierdzi, że agencje zajmujące się marketingiem i reklamą znacznie później wchodzą, ale i zdecydowanie wolniej wychodzą z podobnych kryzysów finansowych w porównaniu z innymi branżami. Analitycy podkreślili, że ich zapowiedzi “i tak mogą być optymistyczne”, gdyż nieznane są jeszcze faktyczne rozmiary nadchodzącego kryzysu. Swoje porównania oparli na analizie problemów agencji reklamowych i marketingowych z lat 2001-2003, a zwłaszcza koncernu WPP pod wodzą Martina Sorrella.

Zresztą ze względu na kryzys finansowy WPP Group już nakazała wszystkim swoim agencjom zamrożenie procesu rekrutacji pracowników. Holding, do którego należą m.in. sieci JWT, Ogilvy & Mather, Young & Rubicam i Grey, ma natychmiast przerwać zatrudnianie jakichkolwiek nowych pracowników, a nawet zerwać rozpoczęte już negocjacje. W e-mailu rozesłanym do członków zarządów wszystkich firm WPP jako uzasadnienie cytowane są opinie klientów, którzy zdecydowali się na cięcia w wydatkach na marketing i reklamę.

WPP poleciło też zarządom wszystkich swoich spółek zdecydowane ograniczenie współpracy z freelancerami i pracownikami zatrudnionymi czasowo. Zamrożenie ma obejmować wszystkie stanowiska “niezależnie od pozycji i wynagrodzenia”. Decyzja obejmuje też wszystkie nieobsadzone stanowiska. (MS na podst. Citywire.co.uk, “The Guardian” i “BrandRepublic”)