Zagranica

Jerry Seinfeld bohaterem reklam Microsoftu

Microsoft rozpoczął kampanię reklamową mającą odświeżyć wizerunek systemu Windows. Według amerykańskich mediów będzie to najdroższa kampania reklamowa w dziejach firmy....

Microsoft rozpoczął kampanię reklamową mającą odświeżyć wizerunek systemu Windows. Według amerykańskich mediów będzie to najdroższa kampania reklamowa w dziejach firmy.

W reklamach wystąpi Jerry Seinfeld, jeden z najpopularniejszych (i najdroższych) satyryków i scenarzystów w USA. Pierwsza seria spotów TV opiera się na zabawnej rozmowie Seinfelda z twórcą Microsoftu Billem Gatesem. Pierwszy raz wyemitowano ją z okazji otwarcia sezonu ligi NFL (futbol amerykański).

W opinii szefów marketingu Microsoft identyfikacja brandu Windows “stała się nieczytelna”. Celem kampanii jest ponowne kojarzenie produktu jako czegoś niezbędnego do pracy przy komputerze. Eksperci podkreślają, że Microsoft poniósł znaczne straty wizerunkowe w związku z problemami, jakie napotkali pierwsi użytkownicy systemu Windows Vista. Kłopoty koncernu pogłębiła popularność reklam Apple porównujących działania Maców wobec PC, sugerująca wolne tempo i skomplikowane działanie Windowsów.

Autorem kreacji reklam jest agencja Crispin, Porter + Bogusky. Microsoft nie ujawnił wysokości budżetu kampanii reklamowej, ale spekuluje się, że tylko jej pierwsza odsłona kosztować będzie 300 mln dol.

(MS na podst. Bloomberg i “AdWeek”)