Kraj

Polska pierwszym na świecie rynkiem debiutu Marlboro Super Slims

Należąca do koncernu Philip Morris Polska marka papierosów Marlboro debiutuje w segmencie super slims. Polska jest pierwszym i na razie...

Należąca do koncernu Philip Morris Polska marka papierosów Marlboro debiutuje w segmencie super slims. Polska jest pierwszym i na razie jedynym rynkiem, na którym ten wariant Marlboro trafił do sprzedaży. Z naszych informacji wynika, że to właśnie polski oddział Philip Morris był pomysłodawcą debiutu Marlboro w tej kategorii, a projekt zaakceptowała centrala.

Obecnie Marlboro super slims dostępne są w wybranych klubach i pubach w największych miastach kraju. Z czasem mają trafić do tradycyjnej sieci sprzedaży. Na razie dostępne są tylko w wariancie gold. Ich cena detaliczna wynosi 9,20 zł – tyle samo co Marlboro w wariancie king size. Marlboro Super Slims targetowane są głównie jako marka dla mężczyzn i z myślą o nich zostały wprowadzone. Jak twierdzą przedstawiciele Philip Morris Polska, dostępne dotychczas na rynku marki kategorii super slims, np. Vogue czy She, postrzegane są jako brand typowo damski, tymczasem zainteresowanie mężczyzn tą kategorią rośnie. Na razie nie są znane szczegóły związane ze wsparciem marketingowym Marlboro Super Slims.

Philip Morris Polska jest już obecny w kategorii papierosów super slims z markami She i L&M Link. Te drugie targetowane są jako marka uniseks – zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

Przypomnijmy, że w czerwcu br. British American Tobacco Polska SA wprowadziło na rynek adresowane wyłącznie do mężczyzn cienkie papierosy pod marką Kent.

Segment super slims jest kategorią, której udziały wartościowe i ilościowe z roku na rok rosną mimo ogólnego spadku sprzedaży w ujęciu ilościowym (spowodowanego znacznym wzrostem cen detalicznych papierosów). W ub.r. sprzedaż w tej kategorii wzrosła o ok. 30 proc. wobec roku 2006 (na podstawie danych ACNielsen).

Marlboro w wariancie king size jest trzecią – pod L&M i Red & White – pod względem udziałów rynkowych marką w Polsce. W styczniu br. jej udział w rynku wyniósł 6,98 proc. (BG, MB)