Kraj

Platforma N ma być rentowna w 2009 r.; operator poszerza ofertę i zmienia strategię dystrybucji stacji

Kierownictwo ITI Neovision, operatora platformy N, ogłosiło, że obecnie usługa ta ma 335 tys. abonentów. - Plan zakłada, że do...

Kierownictwo ITI Neovision, operatora platformy N, ogłosiło, że obecnie usługa ta ma 335 tys. abonentów. – Plan zakłada, że do końca tego roku będziemy mieć 520 tys. abonentów – zapowiada Maciej Sojka, prezes ITI Neovision. Jego zdaniem przekroczenie progu 500 tys. abonentów pozwala myśleć o zyskowności projektu. – W 2009 r. telewizja N będzie rentowna – deklaruje Sojka. Plan zakłada, że rok 2008 ITI Neovision zakończy przychodami na poziomie 270 mln zł (po trzech miesiącach działalności w 2006 r. było to 14 mln zł, a w całym roku 2007 przychody wyniosły 105 mln zł).

Operator zapowiada nowe kanały i funkcjonalności w ofercie. Właśnie włączana jest do niej stacja Filmbox Family (nowy kanał rodzinny z portfolio SPI International, który w N wzmocni pakiet Filmbox). Najsilniej rozbudowana zostanie oferta dziecięca. W pakiecie dla dzieci pojawią się stacje: JimJam, Nickelodeon i Disney Channel. Platforma N zapewni też dystrybucję startującemu projektowi międzynarodowemu MTVNHD (kanałowi muzycznemu nadawanemu w HD, a zawiadowanemu przez polski oddział MTV). Jednocześnie platforma N rozszerza funkcjonalności swoich serwisów (m.in. zdalne nagrywanie programów TV przez internet i telefon komórkowy oraz internetowe biuro obsługi klienta nBOK) i rozbudowuje ofertę VOD (m.in. o najnowsze sezony amerykańskich hitów serialowych).

ITI Neovision podpisała też umowy ze studiami filmowymi Paramount Pictures i DreamWorks o poszerzeniu współpracy o tzw. pakiety pay TV. – Oznacza to, że te dwa studia, które dotąd w zakresie pay TV współpracowały z Cyfrą Plus, przechodzą do nas – wyjaśnia Sojka. Dodaje też, że współpraca z tymi dwoma dystrybutorami zaowocuje nie tylko poszerzeniem oferty filmowej, lecz także poszerzeniem oferty telewizyjnej o dwa nowe kanały HD, co nastąpi wiosną 2009 r. – Podpisanie umowy z globalnymi partnerami oznacza znaczące wzmocnienie oferty kanałów premium. W konsekwencji zmuszeni jesteśmy przebudować politykę dystrybucyjną własnych stacji. Na razie do sieci kablowych trafi jedynie Religia.TV – mówi prezes ITI Neovision. (PM)