Kraj

MCCAIN: PROMOCJA FRYTEK WSPARTA OGÓLNOPOLSKĄ KAMPANIĄ REKLAMOWĄ

1 października 2001 roku rozpoczyna się wielka promocja frytek McCain. Firma McCain Poland posiada w swej ofercie trzy rodzaje tego...

1 października 2001 roku rozpoczyna się wielka promocja frytek McCain. Firma McCain Poland posiada w swej ofercie trzy rodzaje tego produktu: 1.2.3. Frytki, Golden Longs oraz Tradycyjne. Wszystkie wezmą udział w promocji. Jednak oznaczone znakami tej kampanii będą tylko opakowania najpopularniejszego wśród produktów – 1.2.3. Frytki. “Stanowią one najlepszą grupę sprzedażową. Właśnie przed dwoma tygodniami ten produkt otrzymał na targach Polagra nagrodę miesięcznika ČHandelÇ – Hit – w kategorii produktów mrożonych. Dzięki 1.2.3 Frytki nasze obroty detaliczne w okresie od wprowadzenia produktu w październiku 2000 roku do czerwca 2001 roku zwiększyły się o 30 proc.” – mówi Paweł Kania, dyrektor marketingu na Europę Centralną w McCain Poland. Produkty promocyjne pojawiły się w sklepach już na początku września. Promocja polega na zbieraniu kodów kreskowych z opakowań i wysyłaniu ich na adres firmy. W zależności od ilości wysłanych kodów uczestnik konkursu otrzymuje odpowiednią nagrodę. W drugim etapie konkursu spośród osób, które do 15 stycznia 2002 roku nadeślą oprócz kodów zdjęcie pokazujące konsumpcję frytek McCain, przedstawiciele firmy wybiorą zwycięzcę. Nagrodą główną jest samochód Audi A2. “Celów promocji jest kilka. Po pierwsze, zależy nam na rozwoju całego rynku frytek mrożonych. Zależy nam także, aby trafić do konsumenta, zaznajomić go z produktem i uzyskać wysoki poziom znajomości tej marki” – mówi Paweł Kania. Z początkiem października w TVP1, TVP2, TVN i RTL7 pojawi się spot reklamowy zachęcający do wzięcia udziału w zabawie. Kampania będzie wsparta reklamą w prasie branżowej: “Handel”, “Życie Handlowca”, “Poradnik Handlowca”, “Sklep” oraz “Detal Dzisiaj”. Spot reklamowy jest wynikiem współpracy firmy z agencją reklamową Saatchi & Saatchi, layouty prasowe stworzyła agencja reklamowa Zebra, pomysł promocji pochodzi od firmy McCain, zaś media na cele kampanii zaplanował i zakupił dom mediowy OMD Poland. McCain powstał w 1956 roku w Kanadzie. W Polsce firma działała od 1993 roku na zasadzie działu sprzedaży. “W 1999 r. 30 km od Wrocławia firma uruchomiła jedną z najnowocześniejszych na świecie i najnowocześniejszą w Europie linię produkcyjną” – mówi Paweł Kania. Ilościowy udział McCain w polskim rynku ziemniaczanych produktów mrożonych (dane dotyczą sprzedaży detalicznej) wynosi 26,6 proc. (źródło AC Nielsen, czerwiec-lipiec 2001). Największym konkurentem McCain na rynku jest firma Aviko, która według tych samych badań posiada 43 proc. rynku. Rok temu proporcje te wyglądały następująco: McCain – 17 proc., Aviko – 52 proc. (TK)