Kraj

Agora i Axel Springer zainteresowane zakupem Superstacji

Spółki Agora i Axel Springer Polska są zainteresowane przejęciem Superstacji, informacyjno-rozrywkowego kanału TV. Informację tę anonimowo potwierdziły nam osoby z...

Spółki Agora i Axel Springer Polska są zainteresowane przejęciem Superstacji, informacyjno-rozrywkowego kanału TV. Informację tę anonimowo potwierdziły nam osoby z kierownictwa kanału. Według relacji pracowników stacji bardziej zaawansowane są rozmowy z Agorą, i to w niej upatrywany jest główny pretendent do miana partnera biznesowego. Według szacunków “Rzeczpospolitej” udziały w Superstacji przeznaczone do sprzedaży wyceniane są na około 30 mln zł (33 proc. udziałów przeznaczonych do sprzedaży, z czego część należy do spółki Ster, a część do Ryszarda Krajewskiego, założyciela i prezesa Superstacji).

Doniesienia o zainteresowaniu zakupem Superstacji zbiegają się w czasie z informacjami o tym, że powiązana z Polsatem spółka Ster chce się pozbyć udziałów w tym przedsięwzięciu. Ster zakupił 50 proc. udziałów w tym projekcie TV w maju 2007 r. W br. Polsat uruchomił własny kanał informacyjny Polsat News, co może sugerować chęć rezygnacji z zaangażowania w Superstację. Według AGB Nielsen Media Research w pierwszym półroczu br. AMR (średnia oglądalność minutowa Superstacji w grupie 4+) wynosiła 12,1 tys. osób, a SHR (udział w rynku widowni) – 0,2 proc. W tym czasie kanał zarobił na reklamach 38 mln zł. Superstacja, Agora i Axel Springer Polska nie skomentowały informacji o rozmowach w sprawie zakupu udziałów. (PM)