Kraj

MARCOPOLO, PLANETE i ALE KINO NOMINOWANE DO SATELITARNYCH OSCARÓW

Dokumentalny kanał telewizyjny Planete kolejny raz otrzymał nominację do nagrody Hot Bird TV przyznawanej przez Eutelsat i Eurowizję. Kanał po...

Dokumentalny kanał telewizyjny Planete kolejny raz otrzymał nominację do nagrody Hot Bird TV przyznawanej przez Eutelsat i Eurowizję. Kanał po raz pierwszy został laureatem tego konkursu w 1999 roku. W tym roku nominację w kategorii kanałów filmowych otrzymał także po raz drugi polskojęzyczny kanał filmowy – Ale Kino. Kanał jest laureatem tej nagrody za rok 2000. W tym roku pierwszą nominację do nagrody w kategorii “Programy różne” otrzymał podróżniczy kanał Marcopolo. Hot Bird TV Awards są satelitarnym odpowiednikiem filmowych Oscarów. Wyniki tegorocznej edycji konkursu będą znane 5 października. Konkurs organizowany jest od czterech lat przez Eutelsat i Eurowizję. Nagrody przyznawane są w dziewięciu kategoriach. Wyboru zwycięzców dokonuje międzynarodowa komisja złożona z dziennikarzy największych europejskich gazet branżowych. Planete jest kanałem edukacyjnym poświęconym filmom dokumentalnym i reportażom o różnorodnej tematyce. Powstał w 1989 roku we Francji. W Polsce można go oglądać od grudnia 1998 roku na platformie cyfrowej Cyfra Plus i w sieciach kablowych. Planete w Polsce nie sprzedaje czasu antenowego. “Jest to wynikiem filozofii twórców programu. Nasz kanał ma być dla widza interesujący” – mówi Inga Puchyniak z biura prasowego Planete. Koszt abonamentu za kanał Planete wynosi obecnie 12 centów miesięcznie, co daje mu ponad 2,5 mln dol. przychodu rocznie. W kablu dociera do 1,74 mln gospodarstw domowych. Dzięki platformie cyfrowej dociera do 340 tys. gospodarstw. Ale Kino jest jedynym polskim kanałem poświęconym kinu. Powstał w kwietniu 1999 roku jako “dziecko” Canal Plus. Ale Kino za pomocą kabla dociera do 550 tys. abonentów, zaś na platformie cyfrowej trafia do 340 tys. gospodarstw domowych. Cena abonamentu w pierwszym przypadku wynosi około 20 centów za miesiąc. Przychody roczne kanału z tego tytułu wynoszą około 1,3 mln dol. Ale Kino sprzedaje czas antenowy. Marcopolo w październiku 2001 roku będzie obchodzić drugą rocznicę swej obecności w Polsce. Poprzez kabel dociera do około 270 tys. gospodarstw domowych. Abonament wynosi 10 centów miesięcznie. Przychód z tego tytułu wynosi około 324 tys. dol. rocznie. Czas antenowy na Marcopolo jest sprzedawany we Włoszech. (TK)