Zagranica

Rosną przychody Publicis Groupe z działalności internetowej, spada zysk

Publicis Groupe po pierwszym półroczu br. zanotowało organiczny wzrost przychodów w wysokości 5,4 proc. Jeśli jednak brać pod uwagę słabego...

Publicis Groupe po pierwszym półroczu br. zanotowało organiczny wzrost przychodów w wysokości 5,4 proc. Jeśli jednak brać pod uwagę słabego dolara, a także akwizycje dokonane przez Publicis, okazuje się, że przychody grupy pozostały na takim samym poziomie jak w ubiegłym roku. Zmieniła się natomiast ich struktura – o ile rok temu 13 proc. pochodziło z biznesu internetowego, obecnie jest to już 19 proc. Ponadto 22 proc. zostało wygenerowane przez rynki rozwijające się, co stanowi wzrost o 20 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Największy wzrost przychodów – o 17 proc. – zanotowano w regionie Środkowego Wschodu i Afryki, najmniejszy – w Europie – 3,5 proc. Wzrost w Ameryce Północnej wyniósł 5,5 proc.

Natomiast zyski Publicis Groupe spadły w pierwszej połowie roku o 3 proc. w porównaniu z takim samym okresem ub.r. (“AdWeek”, “BrandRepublic”)