Zagranica

Ofcom łagodzi przepisy dotyczące reklam w TV

Ofcom, brytyjski urząd nadzorujący rynek mediów i telekomunikacji, złagodzi przepisy o spotach TV w ramach reformy prawa, która wejdzie w...

Ofcom, brytyjski urząd nadzorujący rynek mediów i telekomunikacji, złagodzi przepisy o spotach TV w ramach reformy prawa, która wejdzie w życie 1 września. Wśród zasad uznanych za “przestarzałe i zbędne” znalazł się zapis o 20-minutowym paśmie, które nie może zostać przerwane przez reklamy. Nowe przepisy zgodne z dyrektywami Unii Europejskiej dopuszczą jedną przerwę reklamową na każde 30 min filmu zamiast istniejącej obecnie zasady 45 min. Ofcom zniesie też restrykcje dotyczące reklam towarzyszących programom dokumentalnym. Urząd zapowiedział też zmiany dotyczące liczby reklam podczas emisji programów. (MS na podst. “BrandRepublic” i Newsnow)

Tagi