Kraj

Według AGB porażkę piłkarzy obejrzało 11 mln, a triumf Kubicy 2 mln widzów

Niedzielny mecz piłki nożnej Niemcy - Polska miał najwyższą oglądalność spośród wszystkich dotąd transmitowanych w ramach Euro 2008. Rywalizację pomiędzy...

Niedzielny mecz piłki nożnej Niemcy – Polska miał najwyższą oglądalność spośród wszystkich dotąd transmitowanych w ramach Euro 2008. Rywalizację pomiędzy polską i niemiecką drużyną obejrzało wg AGB Nielsen Media Research w sumie ponad 10,9 mln osób (łącznie w Polsacie i Polsacie Sport Extra). Sam Polsat przyciągnął 10,3 mln, co stanowiło ok. 64 proc. całej widowni telewizyjnej.

Mecze rozegrane wcześniej miały zdecydowanie mniejszą liczbę widzów. Spotkanie Szwajcarów z Czechami obejrzało w Polsacie 2,8 mln widzów, Portugalii z Turcją – 3,5 mln osób, a Austrii z Chorwacją – 3 mln widzów.

Był to pierwszy w historii mecz polskich piłkarzy na mistrzostwach Europy. W ostatnich latach polska reprezentacja kwalifikowała się do fazy grupowej mistrzostw świata – w Korei i Japonii w 2002 r. i w Niemczech w 2006 r. Pierwszy mecz grupowy na mundialu w Niemczech (Polska – Ekwador) transmitowany w TVP2 obejrzało 10,7 mln osób, natomiast pierwsze spotkanie grupowe na mistrzostwach w Korei i Japonii (Polska – Korea) oglądało 7,8 mln osób (również w w TVP2).

Wpływy reklamowe brutto wokół transmisji meczów Euro 2008 w Polsacie, Polsacie Sport i Polsacie Sport Extra wyniosły 14,2 mln zł. Z emisji reklam tylko przy meczu Niemcy – Polska w samym Polsacie – 8,4 mln zł.

Dużą widownię zgromadziła również relacja wyścigów Formuły 1 – grand prix Kanady, nadawana tym razem w TV4 (w związku z Euro 2008 przeniesiona z Polsatu). Wyścig, w którym zwyciężył Robert Kubica, łącznie obejrzało (w TV4 i Polsacie Sport) nieco ponad 2 mln osób (w TV4 – 1,6 mln). (BG)