Kraj

Zmiany w Radzie Reklamy; nowym prezesem Paweł Tyszkiewicz

Paweł Tyszkiewicz, dyr. generalny SAR, został nowym prezesem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy (ZSRR). Zastąpił na tym stanowisku Wojciecha Pawlaka. Paweł...

Paweł Tyszkiewicz, dyr. generalny SAR, został nowym prezesem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy (ZSRR). Zastąpił na tym stanowisku Wojciecha Pawlaka. Paweł Tyszkiewicz przez ostatnie dwa lata był członkiem zarządu ZSRR. W skład zarządu weszli również: Małgorzata Faraś, prezes Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych “ProMarka”, Krzysztof Albrychiewicz, dyrektor ds. planowania strategicznego agencji G7, Jacek Barankiewicz, wiceprezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy, Rafał Parczewski, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych “ProMarka”.

Zmiany objęły także skład Komisji Rewizyjnej, w której zasiadać będą: Grzegorz Kurowski, comanaging director Hypermedia, Piotr Pokrzywa, dyrektor generalny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, i Paweł Wiśniewski, associate marketing director Procter & Gamble DS Polska.

Powiększono również skład Komisji Etyki Reklamy (KER) z 16 do 31 osób. Decyzja jest spowodowana coraz większą ilością spraw rozpatrywanych przez KER. W 2007 r. do Rady Reklamy wpłynęło 121 skarg, a od stycznia do maja 2008 r. jest ich już ponad 400. Zwiększenie liczby arbitrów ma wpłynąć na przyspieszenie postępowań przed Komisją Etyki Reklamy.

ZSRR zyskał również dwóch nowych członków – Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie oraz Polski Przemysł Spirytusowy. Obecnie członkami Rady Reklamy jest dziewięć stowarzyszeń skupiających najważniejsze firmy z poszczególnych branż.

Do Kodeksu Etyki Reklamy włączono przepisy zawarte w dokumencie pt. “Standardy Reklamy Piwa”. Dokument opracowany przez przedstawicieli największych polskich browarów w szczegółowy sposób określa ramy przekazów marketingowych będących reklamą piwa. (MKS)