Kraj

Laboratory chce otworzyć biuro w Rosji; realizuje pierwsze projekty

Agencja badań marketingowych Laboratory & Co. realizuje kompleksowe zlecenie badawcze w Moskwie. Klient branży spożywczej (jego nazwa nie została ujawniona)...

Agencja badań marketingowych Laboratory & Co. realizuje kompleksowe zlecenie badawcze w Moskwie. Klient branży spożywczej (jego nazwa nie została ujawniona) zlecił agencji przebadanie świadomego i utajonego (podświadomego) wizerunku marek jego kategorii produktowej. Poza badaniami wizerunku zlecenie obejmuje również badania neuromarketingowe reklam kategorii emitowanych w rosyjskiej telewizji. Pomiary reakcji neurofizjologicznych (EEG – rejestracja emisji fal mózgowych, GSR – pomiar reakcji skórno-galwanicznej) analizują sekunda po sekundzie spoty TV ze względu na ich potencjał angażowania emocji, pobudzenia oraz angażowania uwagi. Projekt w Moskwie koordynuje ukraińskie biuro Laboratory z Kijowa.

– Potrzeba poszerzenia obrazu marki o aspekty podświadome jest za naszą wschodnią granicą równie wielka jak w Polsce. Nasz klient poszukuje zrozumienia, czym różnią się wizerunki marek na poziomie głębszym niż świadomość. Z kolei w zakresie egzekucji chce dowiedzieć się, w jaki sposób najefektywniej prezentować sceny produktowe. To kolejne badanie, które realizujemy w Moskwie. Do tej pory model koordynacji projektów przez biuro z Kijowa sprawdza się. Oczywiście za wzrostem liczby badań pójdzie inwestycja w biuro w Moskwie. Szacuję, że nastąpi to w czwartym kwartale tego roku – mówi Janusz Plencler, prezes zarządu Laboratory & Co.

Projekt będzie miał kontynuację w kolejnych miesiącach i obejmie proces weryfikacji konceptów reklamowych. Ostatnim etapem będzie wsparcie procesu ad masteringu, a dokładnie wybór najlepszych ujęć wykorzystujących pomysły kreatywne do wzbudzania reakcji sensorycznych. Realizacja tego etapu po raz kolejny wykorzysta analizę pomiarów reakcji neurofizjologicznych mieszkańców Moskwy – tym razem na dwie nakręcone przez lokalną agencję kreatywną nowe wersje reklam. (JP)