Kraj

Rada Reklamy odrzuciła skargi na reklamy Polbanku

Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy, działający w ramach Rady Reklamy, podjął decyzję o odrzuceniu dwóch skarg złożonych w związku z...

Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy, działający w ramach Rady Reklamy, podjął decyzję o odrzuceniu dwóch skarg złożonych w związku z działaniami komunikacyjnymi Polbanku należącego do EFG Eurobank Ergasis SA.

Pierwsza z nich dotyczyła reklamy radiowej, w której użyto sformułowania “wyżej się już nie da”. Skarżący uznał, że w momencie wprowadzenia wyżej oprocentowanej lokaty przez inny bank, Polbank korzystając z tego hasła, wprowadza konsumentów w błąd. Reklamę uznał za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz niezgodną z poczuciem odpowiedzialności społecznej i zasadami uczciwej konkurencji. Arbitrzy byli jednak odmiennego zdania. Stwierdzili, że reklama Polbanku nie wprowadza w błąd, ponieważ nie mówi, że jest to najlepsza oferta na rynku ani że jest to najwyżej oprocentowane konto w Polsce.

Druga skarga była związana z materiałami POS dystrybuowanymi na terenie placówek Polbanku. Ulotki informowały o “gwarancji najwyższego oprocentowania” konta. Po rozmowie z kierownikiem placówki okazało się, że ta oferta firmy jest już nieaktualna. Arbitrzy uznali, że reklama ta nie naruszyła norm etycznych, gdyż zawiera odesłanie do regulaminu promocji, gdzie jest m.in. mowa o okresie trwania promocji. Poza tym podkreślono, że bank natychmiast usunął materiały promocyjne, które zawierały informacje o ofercie, która już była nieaktualna. (JP)