Zagranica

Według IAB reklama online osiągnęła wzrost rzędu 40 proc.

Według danych Interactive Advertising Bureau (IAB) wydatki na reklamę online w Europie osiągnęły wzrost w 2007 r. na poziomie 40...

Według danych Interactive Advertising Bureau (IAB) wydatki na reklamę online w Europie osiągnęły wzrost w 2007 r. na poziomie 40 proc. Osiągnęły tym samym poziom 11,2 mld euro w porównaniu z 7,2 mln euro w 2006 r. Dużo niższe wzrosty odnotowały Stany Zjednoczone, gdzie w reklamę online zainwestowano 14,5 mld euro (wzrost o 26 proc. niż w 2006 r.). W Europie najszybciej rozwijały się rynki w Grecji (o 91 proc.), Hiszpanii (55 proc.) i Słowenii (49 proc.). Z przeprowadzonych analiz wynika, że najwięcej na reklamę internetową wydały branże turystyczna i rozrywkowa, telekomunikacyjna i finansowa oraz ubezpieczeniowa. Przygotowanie raportu przez IAB nadzorowała firma audytorska PricewaterhouseCoopers. (“BrandRepublic”)