Kraj

Reebok zmienia strategię marketingową, stawia na młode kobiety

Reebok zgodnie z globalną strategią (informowaliśmy o niej wstępnie w DS "MMP" z 12 maja br.) zapowiada zmiany w strategii...

Reebok zgodnie z globalną strategią (informowaliśmy o niej wstępnie w DS “MMP” z 12 maja br.) zapowiada zmiany w strategii marketingowej. W najbliższym czasie marka zamierza skoncentrować się na kobietach 20-35-letnich. – Reebok stawia na kobiety. Chce być marką autentyczną, rozumiejącą i bliską kobietom, ale jednocześnie uwzględniającą indywidualne potrzeby jednostki. Wyrazem tego będą nasze nowe kolekcje obuwia i odzieży. Chcemy czerpać z mody, ale jednocześnie oferować ubrania wygodne, kobiece, wysokiej jakości, które można zastosować w sporcie – mówi Michał Górnicki, dyrektor marketingu Reebok AC East. Lifestyle i jakość mają wyróżniać nowe kolekcje odzieży i obuwia Reebok. Brand stawia także na nowe rozwiązania technologiczne w zakresie wygody, które znajdą miejsce w nowych liniach produktów.

Zmieni się również charakter działań komunikacyjnych. Marketer przygotowuje nowe programy marketingowe, zamierza mocniej rozbudować programy treningowe, skoncentruje się na programach typu fitness. – Chcemy zachęcać kobiety do uprawia sportu, ale przede wszystkim pokazać im, że sport może być przyjemny i zabawny. W tym duchu będziemy starali się prowadzić nasze działania komunikacyjne – mówi Michał Górnicki. Część działań będzie miała węższy charakter i obejmie komunikację dostosowaną do trendsetterów.

Działania i koncepcje marketingowe będą tworzone wspólnie z agencją interaktywną Hypermedia i domem mediowym Carat Polska. Centralne kreacje dostarczać będzie agencja McGarryBowen z Nowego Jorku. Marketer nie precyzuje wielkości tegorocznego budżetu mediowego.

Rynek odzieży i obuwia sportowego skupiający 8-9 najpopularniejszych marek wart jest w Polsce ok. 800 mln zł (w cenach hurtowych netto) – wynika z podsumowań Reeboka. Pozycję lidera ma Nike, wiceliderem jest Adidas. Reebok jest trzeci spośród największych brandów. (MKS)