Kraj

Unilever intensyfikuje działania marketingowe Algidy

Unilever Polska zamierza w tym roku zwiększyć udziały wartościowe dywizji lodów Algida o 3 proc. Obecnie wynoszą one ok. 30...

Unilever Polska zamierza w tym roku zwiększyć udziały wartościowe dywizji lodów Algida o 3 proc. Obecnie wynoszą one ok. 30 proc. Podobnie jak w poprzednich latach marketer silnie wspiera marki masowe, takie jak: Algida Śmietankowa, Max Fruit i Big Milk, jak również marki premium – Magnum i Carte d’Or. Po raz siódmy prowadzi także sprawdzoną już promocję konsumencką “Szczęście Sprzyja Lodożercom”, w której rozda 10 mln lodów.

Marketer będzie też obecny z materiałami POS promującymi lody Big Milk w 100 wybranych sklepach detalicznych. Lody Magnum otrzymają oprawę POS-ową na stacjach benzynowych oraz w sieci Żabka.

Unilever zwiększy w tym roku o 20 proc. budżet mediowy. – Większe wydatki mediowe spowodowane są z jednej strony inflacją rynkową, z drugiej wprowadzeniem nowości – mówi Marek Kopyto, dyr. generalny Algidy w Unilever Polska.

Działania reklamowe dotyczące wszystkich marek lodów z portfolio Unilevera nadzoruje agencja DDB, która niedawno rozpoczęła współpracę z marketerem na poziomie międzynarodowym. Działania mediowe koordynuje dom mediowy PHD. Wartość rynku lodów w Polsce wynosi ok. 1 mld zł. Największym konkurentem Algidy jest firma Koral z udziałem wartościowym na poziomie 20 proc. Trzecie miejsce zajmuje Nestle z udziałem ok. 7 proc. (dane na podstawie Unilever Polska). (MKS)