Kraj

"Dziennik" podnosi cenę egzemplarzową; zmienia piątkowy dodatek

"Dziennik" (Axel Springer Polska) od najbliższego czwartku (15 maja br.) podnosi cenę egzemplarzową, poza wydaniem piątkowym, które zachowa cenę 2...

“Dziennik” (Axel Springer Polska) od najbliższego czwartku (15 maja br.) podnosi cenę egzemplarzową, poza wydaniem piątkowym, które zachowa cenę 2 zł. Od poniedziałku do czwartku cena wydania w wersji podstawowej wyniesie 1,80 zł (dotychczas 1,50 zł). W soboty za “Dziennik” trzeba będzie zapłacić 2 zł, do tej pory było to 1,50 zł. Jak powiedział Dominik Tzimas, dyr. zarządzający “Dziennika”, podwyżka jest zgodna z założeniami biznesowymi dla “Dziennika”. Minął pierwszy okres od wejścia tytułu (tj. ponad dwa lata) i przyszedł czas na podwyżkę.

Od tego piątku zmieni się charakter dodatku kulturalno-telewizyjnego “Dziennika” “Kultura TV”. Dodatek zostanie podzielony na część kulturalną pod tytułem “Nowa Kultura” i zmieniony dodatek telewizyjny. “Nowa Kultura” w zależności od regionu będzie miała od 32 do 64 stron. Poza recenzjami i zapowiedziami debiutów w sferze kultury znajdzie się w nim kalendarium imprez kulturalnych w podziale na regiony. Cechą charakterystyczną nowego dodatku telewizyjnego będzie nietypowy, kwadratowy format.

Przypomnijmy, że “Dziennik”, wchodząc na rynek wiosną 2006 r. z ceną 1,50 zł, spowodował obniżenie ceny okładkowej “Gazety Wyborczej”. W tej chwili nie ma wiadomości o ewentualnej podwyżce ceny “Gazety”. Jak przekazała Urszula Szwed-Strych, rzecznik prasowy Agory SA, wydawca “Gazety” z uwagą będzie przyglądał się wszystkim zmianom rynkowym.

Według najnowszych danych ZKDP za marzec br. średnia sprzedaż ogółem “Dziennika” wyniosła 136,7 tys. egz., co oznacza spadek o ponad 35 proc. w stosunku do marca 2007 r. (KP)