Kraj

Wkrótce rusza kampania Mazdy; Baczkowski dyrektorem marketingu

Mazda Motor Poland, która oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce 26 maja br., planuje także kampanię reklamową. Trzy dni przed inauguracją...

Mazda Motor Poland, która oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce 26 maja br., planuje także kampanię reklamową.

Trzy dni przed inauguracją działalności rozpocznie się kampania teaserowa zapowiadająca uruchomienie sieci sprzedaży Mazdy w Polsce. 30 maja wystartuje natomiast właściwa kampania reklamowa podzielona na dwie części. Pierwsza potrwa dwa tygodnie i związana będzie z rozpoczęciem działalności koncernu nad Wisłą. Druga, prowadzona równolegle, będzie kampanią produktową wspierającą europejski debiut Mazdy 6. Działania wokół tego modelu potrwają w tradycyjnych mediach dwa miesiące, natomiast w internecie miesiąc dłużej.

Kampania obejmie stacje telewizyjne (ogólnopolskie i tematyczne), regionalne rozgłośnie radiowe, magazyny sportowe, lifestyle’owe, biznesowe, podróżnicze itp. oraz outdoor i internet (portale ogólnotematyczne oraz motoryzacyjne i biznesowe).

Mazda 6 pozycjonowana w klasie średniej wyższej jest kluczowym modelem, na którym koncern skupi się w tym roku. Mazda liczy, że sprzedaż tego modelu w br. stanowić będzie 40 proc. całej sprzedaży samochodów tego producenta.

Dyrektorem marketingu w Mazda Motor Poland jest Sylwester Baczkowski, który przez ostatnie trzy lata był dyrektorem sprzedaży i marketingu Alfa Romeo. Wraz z nim w strukturach marketingu pracują odpowiedzialna za komunikację Justina Macner (na 2-letnim kontrakcie oddelegowana z Mazda Motor Europe) oraz jako product manager Zuzanna Glinkowska (ostatnio pełniła podobną funkcję w Toyota Motor Poland).

Dla Mazdy Motor Poland pracują agencje JWT (kreacja) i MindShare Polska (media). Aktualną testową stronę WWW polskiego oddziału przygotowała brytyjska agencja Syzygy.

Do końca roku importer spodziewa się sprzedać w Polsce 1,5-1,7 tys. samochodów. Od 2011 r. wolumen osiągnąć ma wynik na poziomie 8-10 tys. egz. rocznie. Mazda ma obecnie 11 salonów sprzedaży w największych miastach kraju. Do czerwca ma być ich 13, a do roku 2011 – 30. (BG)