Kraj

UOKiK ostrzega przed gazetkami sieci handlowych

Informacje zamieszczane w gazetkach sieci handlowych często wprowadzają w błąd - przestrzega Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Zwykle uchybienia...

Informacje zamieszczane w gazetkach sieci handlowych często wprowadzają w błąd – przestrzega Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Zwykle uchybienia dotyczące ulotek sieci handlowych wiążą się z nierzetelnym informowaniem o zasadach przeprowadzanych akcji promocyjnych. Zdaniem UOKiK, jeśli artykuł dostępny jest po obniżonej cenie, konsument powinien poznać zarówno jej wysokość przed obniżką, jak i aktualną cenę. Tymczasem jako stare ceny podawane są takie, które nigdy nie obowiązywały. Zdarza się też, że “promocja” oznacza w rzeczywistości podwyżkę ceny.

W ostatnim czasie prezes UOKiK zakończył dwa postępowania w sprawie sieci Kaufland i Stokrotka. Urząd ustalił, że prezentowane w ofercie tych firm obniżki procentowe w rzeczywistości były znacznie mniejsze. W przypadku sieci Kaufland marketer informował np. o obniżeniu ceny sera mozzarella o 21 proc., podczas gdy w rzeczywistości wynosiła ona jedynie 9 proc. UOKiK zakwestionował także działania polegające na znakowaniu wywieszkami informującymi o promocji towarów nią nieobjętych. Zdarzało się również, że wartości podawane w gazetkach jako obowiązujące przed promocją były zawyżane – sieć Stokrotka informowała np., że cena herbaty przed obniżką wynosiła 4,79 zł, podczas gdy w rzeczywistości było to 4,59 zł. (TW)