Zagranica

Agencje złem koniecznym dla marketerów - raport Forrester Research

Z najnowszego raportu firmy badawczej Forrester Research wynika, że konsumenci w coraz mniejszym stopniu podejmą decyzje zakupowe pod wpływem reklamy...

Z najnowszego raportu firmy badawczej Forrester Research wynika, że konsumenci w coraz mniejszym stopniu podejmą decyzje zakupowe pod wpływem reklamy w mediach, za to coraz częściej sugerują się wskazówkami i rekomendacjami znajomych i rodziny. Marketerzy z kolei zarzucają agencjom reklamowym, że ich pracownicy lepiej czują się w działaniach opartych na tradycyjnej reklamie niż działaniach wykorzystujących nowe kanały komunikacji i i zintegrowany marketing. Jeden z biorących udział w badaniu marketerów określił agencje nawet mianem bardziej zła koniecznego niż strategicznego partnera. Marketerzy ocenili także wyżej usługi agencji interaktywnych niż agencji świadczących tradycyjne usługi reklamowe. (WARC)