Zagranica

Chiński rynek reklamy już odczuwa wpływy pekińskiej olimpiady

Nadchodzące igrzyska olimpijskie Pekin 2008 już wpływają na chiński rynek reklamowy - wynika z analiz The Nielsen Company. W 2007...

Nadchodzące igrzyska olimpijskie Pekin 2008 już wpływają na chiński rynek reklamowy – wynika z analiz The Nielsen Company. W 2007 r. wydatki w gazetach, magazynach i telewizji wyniosły 61 mld dol., czyli 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei zdaniem CTR Market Research wzrost wydatków reklamowych rok do roku wyniósł 9 proc. Rok wcześniej dynamika ta wynosiła 18 proc.

Zdaniem chińskich ekspertów nie jest to zła wiadomość. Potwierdza jedynie, że spora część budżetów została zamrożona na potrzeby wydatków w roku olimpijskim 2008. Zdaniem Nielsena oficjalni partnerzy i sponsorzy pekińskich igrzysk wydali w 2007 r. 23 proc. więcej niż w 2006 r. (“WARC”)