Kraj

Era wydała na reklamy najwięcej, a zyskała najmniej

Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci komórkowych Era i Heyah, w ub.r. pozyskała 770 tys. klientów, w tym 276 tys....

Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci komórkowych Era i Heyah, w ub.r. pozyskała 770 tys. klientów, w tym 276 tys. w ostatnim kwartale.

Oznacza to, że Era pozyskała najmniej klientów spośród czterech operatorów – nawet ubiegłoroczny debiutant, czyli P4/Play, od marca do grudnia pozyskał 850 tys. klientów (tydzień temu przekroczył 1 mln klientów).

Tymczasem PTC jest liderem, jeśli chodzi o wydatki reklamowe – w ub.r. wydała 349,4 mln zł (dane brutto, źródło: Expert Monitor). PTC zwiększyła nakłady na reklamę zwłaszcza w IV kwartale, bowiem do września wydała aż 215 mln zł.

Po trzech kwartałach reklamowym liderem był bowiem Polkomtel, który wydał 253,8 mln zł (o blisko 90 mln zł więcej niż w analogicznym okresie 2006 r.). W całym ub.r. Polkomtel wydał na reklamy 341,6 mln zł.

Według nieoficjalnych danych sieć Plus pozyskała ok. 1,7 mln klientów. Lider rynku, czyli PTK Centertel (Orange), w ub.r. wydał na reklamy 275,2 mln zł (o 71 mln zł więcej niż w 2006 r.), a udało mu się pozyskać ok. 1,4 mln klientów (dane nieoficjalne). (MB)