Zagranica

Yahoo! w kampanii "atakuje" Google

Rozpoczął się drugi etap kampanii Yahoo!, w której koncern przekonuje o wyższości swoich rozwiązań nad produktami Google.

Koncern Yahoo rozpoczął drugą fazę wartej 100 mln dol. kampanii i emituje w niej spot reklamowy, którym “atakuje” Google.

Spot przedstawia pustą stronę internetową przypominającą stronę wyszukiwarki Google. Lektor mówi w tym czasie, że na stronie nie ma nic do oglądania oprócz przycisków, a kiedy się na nią patrzy, nic nie patrzy na nas, dlatego bez problemu możemy tę stronę opuścić. Pusta strona internetowa jest przedstawiona jako przeciwieństwo stron Yahoo!, na których chcemy zostać, ponieważ są pełne ciekawych treści. Głos lektora przekonuje ponadto, że Yahoo! jest centrum naszego życia online. Wszystko spina przewodnie hasło kampanii “Yahoo. It’s You”.

Kampania “Yahoo. It’s You” trwa od września 2009 roku. W tym czasie – wg danych ComScore – liczba unikatowych użytkowników stron Yahoo! spadła o 2,6 proc., do 155,6 mln w kwietniu br., a liczba odsłon zmniejszyła się o 11,4 proc.

W pierwszej fazie kampanii, autorstwa Ogilvy & Mather, Yahoo! wydało na działania 15-25 mln dol. Druga będzie kosztować 75-85 mln dol. i koncern liczy, że spowoduje ona wzrost liczby użytkowników.

Autorem aktualnie emitowanego spotu jest agencja Goodby Silverstein & Partners. (“BrandRepublic”)