Kraj

Novem na rynku reklamy mobilnej

Firma Novem utworzyła spółką Mobilvi, czym zadebiutowała na rynku reklamy mobilnej. Dyrektorem sprzedaży i marketingu w Mobilvi jest Lucjan Exner, były dyrektor marketingu Unimilu.

Firma Novem, specjalizująca się w marketingu afiliacyjnym, powołała spółkę Mobilvi, która będzie realizować kampanie reklamowe w telefonach komórkowych. Do końca 2011 roku Mobilvi ma wygenerować ok. 2 mln zł przychodu.

Mobilvi oferuje emisję reklam w formie bannerów i linków tekstowych w telefonach komórkowych i urządzeniach przenośnych pozwalających na korzystanie ze stron internetowych oraz aplikacji mobilnych. Jak informuje Novem, firma współpracuje z największymi globalnymi sieciami wydawców rynku reklamy mobilnej, zapewniając dostęp do atrakcyjnych powierzchni w najpopularniejszych wśród polskich użytkowników serwisach i aplikacjach.

– Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie usług reklamy mobilnej w odpowiedzi na widoczny wzrost popularności urządzeń typu smartfon czy iPod wśród Polaków. Na świecie obserwuje się zmianę sposobu korzystania z serwisów internetowych. Połączenie zalet komputerów osobistych z możliwościami telefonów komórkowych zmienia zachowania użytkowników. Coraz więcej osób korzysta z przeglądarek przez urządzenia mobilne. Równocześnie następuje dynamiczny wzrost liczby aplikacji i stron WWW dostosowanych do telefonów komórkowych. Najwięksi gracze globalnego rynku – tacy jak Google czy Apple – inwestują w reklamę mobilną. Chcemy wpisać się w ten trend i udostępniamy w Polsce takie możliwości – skomentował Jacek Pasławski, prezes zarządu Novem.

Mobilvi do emisji reklam wykorzystuje technologię mOcean (mobile ad serving technology), która gwarantuje dopasowanie przekazu reklamowego bez względu na model telefonu, z jakiego korzysta odbiorca. Adserver pozwala na bardzo zróżnicowane możliwości targetowania, np. zawężając emisję do konkretnego operatora, rodzaju urządzenia mobilnego czy systemu operacyjnego. Dodatkowo powierzchnie reklamowe zostały pogrupowane w pakiety tematyczne, np.: kobieta, mężczyzna, trendsetterzy, biznes, rozrywka, lifestyle.

Dyrektorem sprzedaży i marketingu w Mobilvi jest Lucjan Exner, poprzednio współpracujący z firmą Han Bright, a wcześniej przez kilka lat dyrektor marketingu firmy Unimil.

Według danych firmy Frost & Sullivan w 2012 roku sektor reklamy mobilnej w Europie będzie wart 2,2 mld euro.