W tym tygodniu Kompania Piwowarska, największy na rynku producent piwa, rozpocznie nową kampanię reklamową swojej trzeciej (po Tyskim i Żubrze) najważniejszej marki – Lecha.
Kampania obejmuje telewizję i outdoor (w niektórych lokalizacjach nośniki OOH pojawiły się już wcześniej).
Nowy spot reklamowy pt. “Truck” opowiada o grupie młodych osób, które nie znoszą bezczynności i stagnacji. Nieustannie poszukują nowych wrażeń zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Propozycją, która ma ich orzeźwić i zachęcić do zabawy wbrew nudzie i monotonii, ma być oczywiście piwo ich ulubionej marki.
– Lech Premium pozostanie w sferze obietnicy dobrej zabawy, natomiast nieco bardziej skupimy się na podkreśleniu atrybutu, jakim jest orzeźwienie – opisuje Andrzej Białasiewicz, dyrektor ds. komunikacji i serwisu marketingowego Kompanii Piwowarskiej.
W reklamach pojawia się już nowy tagline marki: “Spragniony wrażeń? Lech Premium”.
Kampanię od strony kreacji przygotowała agencja Grandes Kochonos, media planuje i kupuje dom mediowy Starcom, natomiast za działania online odpowiadają Artegence i Next.
Kompania Piwowarska w ub.r. zwiększyła swój udział w rynku piwa o 3,1 pkt proc., do 45,3 proc., natomiast marka Lech miała w ub.r. 8 proc. udziału w rynku (wzrost o 0,4 pkt proc. – dane własne marketera).