Kraj

Lisner stawia na sałatki

Coraz większa konsumpcja gotowych sałatek zachęciła Lisnera do wsparcia tej kategorii indywidualną kampanią. Firma chce zwiększyć swoje udziały w kategorii.

Uniq Lisner rozpocznie wkrótce nową kampanię reklamową jednej z nowych submarek Salateria. Pod tym brandem Lisner jest obecny w segmencie gotowych sałatek.

Według danych firmy na podstawie Nielsena za luty-marzec 2010 r. rynek gotowych sałatek majonezowych od kilku lat systematycznie rośnie, a obecnie dynamika ta w ujęciu ilościowym jest na poziomie 6 proc. rocznie i 10 proc. w ujęciu wartościowym. W ocenie przedstawicieli marketera coraz szybsze tempo życia i wzrost zamożności społeczeństwa wpływają na to, że konsumenci chcą szybkiej przekąski. Z badań przeprowadzonych przez IQS & Quant Group wynika, że Polacy doceniają sałatki przede wszystkim za ich uniwersalność, naturalność (za zawarte w nich warzywa i ryby) oraz różnorodność smaków. Zasadnicze znaczenie ma dla nich poczucie domowego smaku.

W najnowszej kampanii Lisner postawił właśnie na komunikację tych elementów. Kampanię telewizyjną przygotowała agencja GPD Advertising, a media zaplanował i zakupił Starcom.

Jak podkreśla Zbigniew Pienkosz, dyrektor ds. marketingu Uniq Lisner, w efekcie działań reklamowych firma chce osiągnąć wzrost udziałów w kategorii sałatek z 24,8 proc. do około 28-30  proc. w ujęciu wartościowym oraz z 20,6 proc. do 23-25 proc. w ujęciu ilościowym. Nie precyzuje jednak, w jakim okresie liczy na poprawę wyników. Nie udało nam się ustalić, jakie udziały mają inni konkurenci Lisnera w tej kategorii.

Kampania telewizyjna obejmie stacje TVP, TVN i Polsat oraz kanały tematyczne At Media i Discovery. Potrwa do 20 czerwca br. Wartość budżetu działań nie została podana.