Zagranica

W Niemczech wciąż dominują obniżki i promocje

Z badań Sempory wynika, że na rynku niemieckim, podobnie jak w roku ubiegłym, sprzedaż będzie wspierana przede wszystkim obniżkami cen i promocjami.

Analizy firmy Sempora wskazują, że w Niemczech właściciele marek w kategorii żywność będą podobnie wspierać sprzedaż jak w roku ubiegłym. Większość przyznaje, że zamierza w sieciach handlowych stosować przede wszystkim obniżki cenowe oraz akcje promocyjne.

Prawie jedna trzecia badanych przyznaje jednak, że taka sytuacja ma również dobre strony, ponieważ będzie można wzmacniać siłę niektórych marek oraz zróżnicować obszary konkurencji między nimi.

Niestety, blisko 80 proc. ankietowanych jest pewnych, że wzrośnie siła marek własnych w tym roku.

Wśród marketerów, którzy najlepiej sobie radzą w czasach kryzysu na rynku niemieckim, wymieniane jest Ferrero. Na dalszych miejscach znalazły się Jagermeister, Procter & Gamble oraz Reckitt Benckiser.

(na podst. “Sempora”)