Kraj

Orange uruchomi własny portal

Polski Orange wzorem m.in. brytyjskiego i francuskiego w miejsce witryny firmowej uruchomi własny portal ogólnotematyczny i będzie sprzedawał w nim reklamy.

Orange uruchomi własny portal
PTK Centertel, operator sieci komórkowej Orange (należący do grupy Telekomunikacji Polskiej) idzie śladem m.in. brytyjskiego i francuskiego Orange i w miejsce dotychczasowej witryny firmowej Orange.pl uruchomi portal ogólnotematyczny.

Na razie operator zaprezentował jego wersję testową. W portalu znajdą się m.in. aktualności z kraju i ze świata, wiadomości regionalne, informacje ze świata sportu, muzyki oraz filmu. Treść pochodzi m.in. z kanałów telewizyjnych Orange Sport, Orange Sport Info, z portalu Wirtualna Polska (należy do grupy TP), a także od dostawców zewnętrznych (m.in. PAP, ale operator rozmawia też z innymi dostawcami; z którymi, tego nie ujawnia).

Wzorem wspomnianych zagranicznych portali Orange także w rodzimym serwisie operatora będą wyświetlane reklamy. Będą one nie tylko na stronie głównej, lecz także w innych miejscach w portalu. Będą to też różne formy, np. bramka MMS, gdzie poza klasycznym displayem reklamy będą wysyłane także MMS-em.

Operator nie ujawnia swoich prognoz przychodów z tego źródła. Sprzedażą reklam w portalu będzie się zajmowała Wirtualna Polska.

Według danych z badania Megapanel PBI/Gemius strony Orange są najchętniej odwiedzanymi spośród witryn operatorów komórkowych. W marcu (ostatnie dostępne dane) odwiedziło je (oprócz Orange.pl są to też: Orange.sport.pl, Orange.film.pl oraz Orange.music.pl) 3,4 mln użytkowników (real users). Daje to Orange 3. miejsce wśród witryn firmowych w Megapanelu (większą odwiedzalność mają tylko witryny Microsoftu oraz Mozilli). Natomiast witryny sieci komórkowej Plus Polkomtela (Plus.pl, Simplus.pl, iPlus.pl, Plusgsm.pl oraz Plusnet.pl) odwiedziło w marcu 2,79 mln użytkowników (4. miejsce w zestawieniu), witryny Ery (PTC) – 1,94 mln (11. pozycja), a Playa (P4) – 1,77 mln (12. pozycja).