Zagranica

USA podwoi wydatki na mobile

Analitycy firmy IDC niedługo sięgną poziomu niemal pół miliarda dolarów.

Według firmy badawczej IDC wydatki na reklamę mobilną w Stanach Zjednoczonych, które w 2009 r. wyniosły 220 mln dol., w tym roku mogą się podwoić i osiągnąć kwotę 433 mln dol. To zasługa rosnącej popularności smartfonów takich jak np. iPhone.

Analitycy firmy przewidują, że nadchodzące lata będą okresem prosperity dla tego rodzaju reklamy. Ich zdaniem w 2014 r. nakłady amerykańskich reklamodawców na reklamę mobilną mogą sięgnąć 1,8 mld dol.

Sprzyjać temu będzie rosnący popyt na coraz bardziej zaawansowane telefony – smartfony, ale także urządzenia przenośne takie jak np. iPad firmy Apple. Według przewidywań IDC sprzedaż urządzeń z tej kategorii w Stanach Zjednoczonych wzrośnie z 7,6 mln szt. do 46 mln szt. w 2014 r.

Analitycy IDC szacują, że udział wydatków na reklamę mobilną w budżetach reklamodawców przeznaczonych na tzw. nowe media wzrośnie z obecnych 1,3 do 5,7 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat.

Łączne wydatki na reklamę online (wliczając reklamę mobilną) wzrosną w tym roku według prognoz IDC o 19 proc. – do 31,5 mld dol.

(na podstawie “WARC”)