Kraj

Żywiec i Aflofarm etyczne

Rada Reklamy odrzuciła skargi konsumentów na spoty obu marketerów.

W przypadku Żywca chodziło o emisję reklamy piwa przed godziną 20, co jest sankcjonowane przez Ustawę o przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Marketer dowiódł jednak, że spot został wyemitowany zgodnie z prawem, a obsługujący go dom mediowy nie naruszył żadnych przepisów regulujących reklamę piwa.

W przypadku Aflofarmu przedmiotem sporu była reklama środka na hemoroidy. Rada Reklamy nie podaje jego nazwy. Konsument w skardze stwierdził, że “jest oburzony i zniesmaczony reklamami środków na hemoroidy, jakie publikowane są w stacji RMF FM od kilku dni kilka razy dziennie. Publikowane są one w godzinach spożywania posiłków, co powoduje potworne uczucie obrzydzenia. Skutkiem tego u odbiorców mogą wystąpić torsje oraz silny uraz psychiczny. Wyjątkowo przykre i krzywdzące są sugestywne reklamy; odbiorca oczyma wyobraźni obcuje z ohydnymi, fioletowymi, ociekającymi krwią żylakami odbytu rodem z horroru”.

W obu wypadkach Rada Reklamy zdecydowała się na odrzucenie skarg. Jej arbitrzy uznali, że reklamy nie naruszają zapisów środowiskowej samoregulacji.