Grupa Żywiec, producent m.in. piwa Żywiec, realizując jego kampanię wizerunkową, zatrudniła do niej znane osoby, m.in.: muzyka Wojciecha Waglewskiego, aktora Krzysztofa Majchrzaka, trenera szczypiornistów Bogdana Wentę, a ostatnio rysownika Henryka Sawkę.
W tym gronie znalazł się także bokser Tomasz Adamek.
Na tę reklamę na początku lutego br. zareagowała Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA), która uznała, że wykorzystanie postaci boksera w reklamach piwa narusza Ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (zakaz reklamy piwa w oparciu o skojarzenia z aktywnością fizyczną i odnoszeniem sukcesów w życiu zawodowym bądź prywatnym). Pisaliśmy o tym w MMP24 z 10 lutego br.
PARPA skierowała w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury. Producent bronił się, że reklama z bokserem nie łamie przepisów, bowiem ustawa nie zakazuje prowadzenia reklamy z wykorzystaniem skojarzeń ze sportem.
Prokuratura najwyraźniej uznała tę argumentację, ponieważ odmówiła wszczęcia postępowania w tej sprawie.
Kreację całej serii czarno-białych reklam Żywca “Autorytety” przygotowała agencja reklamowa Just.