Kraj

Very Advertising zamiast VA

Agencja VA Strategic Communications zmienia nazwę, zatrudnia nowego szefa kreacji i inwestuje w nowe usługi.

Agencja reklamowa VA Strategic Communications zmieniła nazwę na Very Advertising. Ma to być najbardziej widoczny przejaw zmian, jakie zachodzą w firmie.

VA, dotychczas postrzegana jako specjalizująca się przede wszystkim w realizacjach z zakresu marketing services, chce pozycjonować się jako agencja mająca pełne kompetencje także z zakresu ATL, nie rezygnując jednak z dorobku z dziedziny BTL. – Chcemy być agencją nowego typu, nazwaliśmy to FTL – forget the line – mówi Agnieszka Beliniak, managing partner agencji. – Chcemy w ten sposób podkreślić, że liczy się pomysł na komunikację, a BTL i ATL to tylko narzędzia drugorzędne w stosunku do idei. Nazwa Very Advertising ma uosabiać dążenie do opierania wszelkiej komunikacji – bez względu na to, czy jest to ATL, czy BTL – na great idea. Najważniejszy dla nas jest pomysł, od którego wszystko się zaczyna, a późniejsze przeniesienie na różnorodne media staje się kreatywną przyjemnością.

Zmianie pozycjonowania agencji towarzyszą ruchy personalne. Stanowisko dyrektora kreatywnego, nieobsadzone od dwóch miesięcy, od czasu opuszczenia go przez Adama Radziuna (obecnie w Crazy Mouse), objął Johan H. Ohlson pełniący ostatnio w DDB funkcję creative group heada (o jego odejściu z DDB pisaliśmy w MMP24 z 15 kwietnia br.). Ohlson z branżą reklamową związany jest od 15 lat, pracował w: Sztokholmie, Londynie, Budapeszcie, Hamburgu, m.in. dla: Saatchi & Saatchi, DDB, BBDO. Ma na swoim koncie 30 nagród za kreacje, w tym Silver Cannes Lion, Bronze Cannes Lion, Epica Gold, Montreux Grand Prix, One Show Gold.

Pod rządami Ohlsona 12-osobowy dział kreacji Very Advertising ulega przeobrażeniom, planowane są wymiany kilku teamów kreatywnych, ale szczegóły na tym etapie jeszcze nie zostały podane. – Chcemy odświeżyć, przewietrzyć kreację – mówi Ohlson. – Zależy nam na tym, by pracowali z nami prawdziwi entuzjaści reklamy.

Very Advertising inwestuje także w dodatkowe usługi. Zarejestrowana została spółka TurboWorkz zajmująca się działalnością w internecie. Zarządza nią Izabela Juchniewicz, wcześniej przez pięć lat client service director w VA. TurboWorkz ma już na swoim koncie realizacje wykonane m.in. dla marki Żytnia (Polmos Bielsko-Biała), Fundacji Dzieci Niczyje i Nutricii.

W Very Advertising wyodrębniony został też dział eventowy. Zarządzanie nim powierzono Agnieszce Betlej (wcześniej w Point Group) i Agnieszce Pstrokońskiej (przeszła z Polymusa).

Główni klienci Very Advertising to: PTC (agencja wygrała przetarg na kompleksową obsługę BTL marki Era), Oriflame (wygrany przetarg dotyczący realizacji na 18 rynkach), Wyborowa, Redd’s,  Bosch (AGD), MSD Polska, Nutricia, Polmos Bielsko-Biała, Makro, DnB Nord, Unilever, FDN, Reckitt Benckiser, Aviva Commercial Union, Pernod Ricard.