Kraj

Plus chce zarabiać na reklamach online

Operator komórkowy chce czerpać zyski ze sprzedaży reklam w swoich witrynach internetowych.

Polkomtel SA, operator sieci komórkowej Plus, zawarł umowę o współpracy z brokerem reklamy internetowej Ad-Vice. Firma ta będzie odpowiadała za sprzedaż i serwowanie reklam w witrynach internetowych operatora. W pierwszej kolejności oferta dotyczy dwóch z nich – bramki SMS-owej oraz serwisu wideo Lookr.tv.

Lookr.tv to internetowa platforma telewizyjna zawierająca kontent wideo (ma kanały tematyczne, takie jak: sport, styl życia, muzyka, gry, kino, nauka). Jak twierdzi operator, odbiorcami treści znajdujących się w Lookr.tv są przede wszystkim młodzi ludzie (między 16. a 39. rokiem życia).

Według badań Megapanel PBI/Gemius za maj 2010 r. miesięczna liczba użytkowników bramki SMS Plusa to ponad 1,5 mln (unikatowi użytkownicy), którzy generują ponad 10 mln odsłon miesięcznie. Z kolei potencjał Lookr.tv to ponad 300 tys. uu i ponad 800 tys. odtworzeń (grudzień 2009 r.) materiałów VoD.

W ofercie reklamowej znajdują się formy typu display (formaty występujące na rynku: banner, rectangle, box) oraz wideo. W przypadku Lookr.tv istnieje także możliwość prowadzenia własnych kanałów, lajfczatów oraz sponsorowania materiałów VoD.  

Jeśli chodzi o bramkę SMS, to reklama jest prezentowana cały czas podczas pisania SMS-ów i na stronie brak jest innych treści, które mogłyby rozpraszać uwagę, tak jak to jest w przypadku innych witryn, co – jak przekonuje operator – ma skutkować wyższą klikalnością w bannery i lepszą ich zapamiętywalnością. Dodatkowo znany jest profil osób korzystających z bramki (według linii biznesowej, rodzaju aparatu, usług, z których korzystają użytkownicy), co daje większe możliwości w wyborze grup docelowych.

Wyróżniającą cechą Lookr.tv, jak zapewnia Plus, jest wysoka jakość materiałów wideo (w większości przypadków produkcja studyjna), ściśle przypisane do konkretnych tematów, co pozwala na przyciąganie określonych grup użytkowników ceniących wysoką jakość.

Powierzchnia na stronach WWW to kolejny produkt w ofercie reklamowej Plusa. Plus oferuje już m.in. reklamę w Wap.plus.pl (największy wg Polkomtela portal mobilny w Polsce z ponad 2,2 mln uu) oraz reklamę IVR w usłudze Chill Bill marki pre-paid 36,6 (doładowanie konta w zamian za odsłuchiwanie reklam).