Zagranica

Agencje niezadowolone z rosnącej roli prokurmentu

Z badań Association of National Advertisers wynika, że decyzje marketingowe coraz częściej są podejmowane przy udziale prokurmentu.

W badaniu wzięli udział menedżerowie reprezentujący zarówno agencje reklamowe, jak i działy prokurmentu funkcjonujące w strukturach marketerów. Poglądy na temat roli tego ostatniego są diametralnie różne. Około 84 proc. uczestników badania zajmujących się prokurmentem uważa, że ich głównym celem jest uczynienie wydatków marketingowych bardziej efektywnymi. Tymczasem 74 proc. badanych po stronie agencji reklamowych uważa, że prokurment oznacza wyłącznie cięcia wydatków na marketing.

Badanie dotyczyło także analizy roli prokurmentu w budowaniu relacji z agencjami, poziomu wiedzy wśród menedżerów prokurmentu na temat rynku usług marketingowych oraz kwestii ich uczciwości wobec współpracujących z marketerem agencji.

Bill Duggan, group executive vice-president ANA, uważa, że pogłębiające się różnice stanowisk prokurmentu i agencji reklamowych są niepokojącym sygnałem dla rynku. Tym bardziej że w porównaniu z poprzednimi badaniami nie nastąpiły znaczące zmiany w tych dysproporcjach.

(na podstawie “AdAge”)