Zagranica

Francuska kolej łączy reklamę i śmietniki

Nowe antyterrorystyczne środki zaradcze podjęte przez francuski rząd zmusiły państwową kolej SNCF do kreatywnego myślenia na temat przeprowadzenia kampanii antyśmieciowej....

Nowe antyterrorystyczne środki zaradcze podjęte przez francuski rząd zmusiły państwową kolej SNCF do kreatywnego myślenia na temat przeprowadzenia kampanii antyśmieciowej. Problemem kolei francuskich w ostatnich tygodniach był nadmiar śmieci na dworcach kolejowych, związany z decyzją rządu o zamknięciu wszystkich śmietników publicznych w obawie przed atakami bombowymi. Projektem zajęła się agencja reklamowa DDB & Co. z Paryża. Nowa kampania, która rozpoczęła się w połowie listopada br. na 300 stacjach kolejowych, przedstawia apel SNCF o zachowanie czystości poprzez przyczepienie prawdziwych, przezroczystych worków na śmieci na specjalnych posterach. Reklama na jednym z paneli naśladuje standardowe na kolei ogłoszenie informujące podróżnych, że: “Mały, szary papier jest oczekiwany w głównym śmietniku na froncie dworca”. Zarządzający koleją wierzą, że podróżni będą wyrzucać odpady do przezroczystych worków, które pojawią się na posterach w liczbie 2,1 tys. SNCF poprowadzi dalszą kampanię poprzez instalację 6 tys. stałych koszy na śmieci.