Nowe antyterrorystyczne środki zaradcze podjęte przez francuski rząd zmusiły państwową kolej SNCF do kreatywnego myślenia na temat przeprowadzenia kampanii antyśmieciowej. Problemem kolei francuskich w ostatnich tygodniach był nadmiar śmieci na dworcach kolejowych, związany z decyzją rządu o zamknięciu wszystkich śmietników publicznych w obawie przed atakami bombowymi. Projektem zajęła się agencja reklamowa DDB & Co. z Paryża. Nowa kampania, która rozpoczęła się w połowie listopada br. na 300 stacjach kolejowych, przedstawia apel SNCF o zachowanie czystości poprzez przyczepienie prawdziwych, przezroczystych worków na śmieci na specjalnych posterach. Reklama na jednym z paneli naśladuje standardowe na kolei ogłoszenie informujące podróżnych, że: “Mały, szary papier jest oczekiwany w głównym śmietniku na froncie dworca”. Zarządzający koleją wierzą, że podróżni będą wyrzucać odpady do przezroczystych worków, które pojawią się na posterach w liczbie 2,1 tys. SNCF poprowadzi dalszą kampanię poprzez instalację 6 tys. stałych koszy na śmieci.