Artykuły weekendowe

Media Muratora łączą się na rzecz powodzian

Wydawca zaangażował kilka swoich mediów do wsparcia akcji pomocy ofiarom ostatniej powodzi.

Wspólna akcja pomocy powodzianom połączyła kilka mediów Muratora. W ramach projektu ukazała się broszura “Jak postępować po powodzi?”, uruchomiono serwis www.muratordom.pl/powodz. Lipcowy numer miesięcznika “Murator” w części poświęcony jest tej tematyce. Do akcji włączył się także “Super Express” i jego serwis internetowy.

Działania wydawnictwa promuje dziennik “Puls Biznesu”, wsparcia udzielają także redakcje Vox FM i Radia Wawa.

Jak mówi Renata Krzewska, dyrektor generalny Muratora, w opracowaniu akcji firma skoncentrowała się na przygotowaniu informacji i porad, co należy zrobić, jakie prace wykonać w domach i budynkach gospodarczych po ustąpieniu wody. – To nasz kamyczek w ogólnopolskiej kampanii pomocy ofiarom powodzi w powrocie do normalnego życia – dodaje Krzewska.

Akcja realizowana jest we współpracy z Polską Izbą Inżynierów Budownictwa. Specjalny poradnik “Jak postępować po powodzi?” ukazał się w nakładzie 70 tys. egz. i został rozdystrybuowany do urzędów gmin w całej Polsce.

Natomiast serwis www.muratordom.pl/powodz ma ułatwić komunikację między osobami, których domy zniszczyła powódź, a firmami z sektora budowlanego oferującymi pomoc w odbudowie budynków.

– Zaapelowaliśmy do reklamodawców miesięcznika “Murator” o włączenie się do naszej akcji. Firmy przygotowały specjalne oferty na produkty i usługi budowlane, które zamieszczamy w naszym serwisie. Swoje ogłoszenia – czego konkretnie potrzebują, mogą w nim również publikować gminy i osoby fizyczne. Z założenia strona www.muratordom.pl/powodz to miejsce, w którym krzyżują się drogi obu stron: poszkodowanych i tych, którzy mogą pomóc – mówi Renata Krzewska.

W serwisie www.muratordom.pl/powodz można zadać pytanie ekspertowi lub szukać wsparcia u tysięcy forumowiczów (na stronie jest dostęp do Forum Muratora), którzy cały czas żywo reagują na sytuację pokrzywdzonych i solidarnie organizują pomoc.

W ramach akcji dziennika “Super Express”, przeprowadzonej 24-29 maja br., zebrano ponad 110 tys. zł, które trafią do jednego z rodzinnych domów dziecka oraz zasilą odbudowę szkoły w Sandomierzu.