Zagranica

Spadła sprzedaż Coca-Coli w Eurazji i na Środkowym Wschodzie

Według Cem Kozlu, prezesa Coca-Cola Co. na obszar Europy Centralnej, Eurazji i Środkowego Wschodu, spowolnienie gospodarcze, które dotyka kolejne regiony...

Według Cem Kozlu, prezesa Coca-Cola Co. na obszar Europy Centralnej, Eurazji i Środkowego Wschodu, spowolnienie gospodarcze, które dotyka kolejne regiony świata, zmusza również takich gigantów jak Coca-Cola do zmiany strategii marketingowych i racjonalizacji ich działań. “Nie wstrzymaliśmy żadnej z naszych inwestycji na Środkowym Wschodzie i Eurazji, ale część z naszych inicjatyw została wyhamowana lub zrewidowana” – powiedział Kozlu podczas otwarcia Uniwersytetu w Sakaryi, na którą to inwestycję koncern zdecydował się wydać 1 mln dol. Sakarya to jedno z miejsc w Turcji, które najbardziej ucierpiały podczas trzęsienia ziemi w 1999 r. Zdaniem Kozlu stan tureckiej gospodarki znacznie wpłynął na sprzedaż Coca-Coli w tym kraju. “Nasza sprzedaż spadła w takim samym tempie jak w poprzednich latach. Wydarzenia z 11 listopada br. jeszcze bardziej pogłębiły kryzys gospodarczy” – powiedział Kozlu.