Zagranica

NetRating jako pierwszy prowadzi w Europie badania dotyczące korzystania z Internetu w pracy

NetRating, firma prowadząca badania Internetu, została liderem w dziedzinie badań dotyczących korzystania z sieci w pracy. Dotąd jako część AC...

NetRating, firma prowadząca badania Internetu, została liderem w dziedzinie badań dotyczących korzystania z sieci w pracy. Dotąd jako część AC Nielsen eRatings.com, pod nazwą Nielsen/NetRatings, firma skupiała się na badaniach dotyczących używania przez Europejczyków Internetu w domu. Do tej pory szczegółowo badano używanie Internetu w pracy tylko wśród Amerykanów, Australijczyków i Japończyków. Rywal NetRating, firma Jupiter Media Metrix, w swoim badaniu Jupiter MMXI skoncentrował się teraz na badaniu używania Internetu przez Europejczyków w domu. NetRating deklaruje, że przed końcem br. przedstawi badania na temat używania sieci w pracy wśród Brytyjczyków, a na początku przyszłego roku Niemców i Szwedów. Ze wstępnych badań NetRating wynika, że ludzie spędzają w pracy coraz wiecej czasu w sieci, na przeglądaniu stron www i logowaniu niż w domu. “Ludzie korzystający z Internetu w pracy raczej wydobywają informacje, niż surfują. Przeglądają strony z większą wnikliwością i używają ich dla informacji, jak i spędzenia wolnego czasu i komunikacji” – mówi Peter Wilcox, dyrektor zarządzający Nielsen/NetRatings Europa. Przypisuje on popularność sieci internetowej faktowi, że biurowe używanie jest darmowe dla indywidualnych użytkowników. We Włoszech korzystanie z Internetu w pracy nasila się późnym popołudniem, podczas gdy we Francji najpopularniejszym czasem jest wczesny ranek. W USA najczęściej używane są w ciągu dnia. Analitycy twierdzą, że ten biznes sprawi, że NetRatings zostanie międzynarodowym liderem w dziedzinie badań internetowych. Do tego czasu NetRatings zbiera i sprzedaje swoje badania online klientom w USA i Kanadzie. Poprzez AC Nielsen eRatings.com – międzynarodową spółkę joint venture z siostrzaną kompanią ACNielsen, NetRatings zbiera i mierzy dane użytkowników Internetu w 27 krajach poza Ameryką Północną.