Kraj

Invest-Bank w mPunktach

Invest-Bank testuje miniplacówki bankowe w sklepach mPunktu.

Invest-Bank SA, który dysponuje siecią ok. 150 oddziałów (107 własnych i 40 placówek partnerskich), uruchomił pilotażowy projekt minioddziałów w sklepach sieci mPunkt oferującej produkty i usługi telekomunikacyjne (to były największy diler sieci komórkowej Plus).

Bank korzysta z synergii w grupie – w listopadzie ub.r. Cyfrowy Polsat za 24,6 mln zł kupił 45 proc. udziałów w spółce mPunkt Polska (w odpowiedzi na to Polkomtel, operator sieci Plus, zerwał umowę z mPunktem, ale Cyfrowy Polsat zamierza docelowo nabyć pakiet większościowy). Invest-Bank i Cyfrowy Polsat są kontrolowane pośrednio (przez spółkę Polaris Finance BV) lub bezpośrednio przez Zygmunta Solorza-Żaka.

Pierwsze cztery pilotażowe placówki Invest-Banku w mPunktach uruchomiono w: Kutnie, Tczewie, Sandomierzu oraz Żywcu. Są to jednoosobowe oddziały oferujące produkty kredytowe oraz konta bankowe i umożliwiające dokonywanie płatności za usługi abonamentowe dostępne w sieci mPunkt (ale nie prowadzą obsługi kasowej). Dzięki temu (nie wymagają m.in. kosztownych zabezpieczeń antywłamaniowych, ochrony, konwojowania gotówki etc.) są wielokrotnie tańsze niż wynajęcie i wyposażenie tradycyjnego, choćby małego oddziału banku. Invest-Bank podnajmuje od mPunktu część powierzchni sklepu.

Jak mówi Jakub Kłoczewski, dyrektor marketingu Invest-Banku, pilotaż potrwa do września. Bank będzie sprawdzał poprawność funkcjonowania procesów i oceni ekonomiczne wyniki projektu. Jeśli będą zadowalające, to Invest-Bank mógłby uruchomić tego typu miniplacówki nawet w większości spośród ok. 160 placówek mPunktu (większość to punkty własne spółki, choć dużą część stanowią lokale partnerskie – franczyzowe). Tym samym bank skokowo mógłby nawet podwoić swoją sieć oddziałów – punktów obsługi klienta.

Ale to nie koniec planów rozbudowy sieci Invest-Banku. Od końca ub.r. bank na zasadach umów agencyjnych sprzedaje swoje produkty poprzez sieć autoryzowanych punktów sprzedaży (tzw. APS-y) Cyfrowego Polsatu. Cyfrowy Polsat ma ich aktualnie ok. 1,1 tys., a bank jest już obecny ze swoją ofertą w ok. 60 proc. z nich i jak zapowiadają przedstawiciele Invest-Banku, zamierza sukcesywnie zwiększać ten zasięg.

Jakub Kłoczewski pytany o to, czy bank rozważa podjęcie rozmów o podobnej formie współpracy z innymi partnerami handlowymi (innymi sieciami handlowymi), odpowiada, że w pierwszej kolejności Invest-Bank zamierza skupić się na własnym podwórku (czy współpracy w ramach grupy – z Cyfrowym Polsatem i mPunktem), ale w przyszłości nie wyklucza takich rozmów.