Kraj

Druga edycja EFFIE bez złota i Grand Prix. Trzy nagrody dla McCann-Ericsona

Jurorzy drugiej edycji festiwalu skuteczności reklamowej EFFIE 2001, organizowanej przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce (SAR), nie przyznali w tym...

Jurorzy drugiej edycji festiwalu skuteczności reklamowej EFFIE 2001, organizowanej przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce (SAR), nie przyznali w tym roku nagrody Grand Prix ani żadnej złotej statuetki. Na 16 przyznanych nagród (otrzymali je wszyscy nominowani) jedynie sześć z nich to srebrne statuetki. Pozostali nagrodzeni zakończyli zmagania brązowym wyróżnieniem. “Uznaliśmy, że w tym roku żadna ze zgłoszonych prac nie wyróżnia się na tyle, aby przyznać jej złoto. Tym samym nie mogliśmy wyłonić ze złotych nominacji kandydata do Grand Prix” – powiedział Jarosław Ziębiński, prezes zarządu SAR i dyrektor generalny agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa. Najwięcej, bo aż trzy nagrody, otrzymała agencja reklamowa McCann-Erickson (brąz za kampanie: Valbon, Hochland Polska, pt. “Pierwszy raz”, brąz za Warka Strong bezalkoholowe, Grupa Żywiec, pt. “Strażacy” i srebro za Ranigast 75, Polpharma SA, pt. “Pan Kotek był chory”). Po dwie nagrody dostały agencje Grey Warszawa (srebro za Opycha Knorr, Unilever SA, pt. ,Holistyczna Opycha”, brąz za kampanię Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami, pt. “Skazani”), D’Arcy (srebro za kampanię Blend-a-Med, Procter & Gamble, pt. “Pożegnaj się z dentystą” i brąz za Radiostacja, pt. “Kampania krakowska”), Leo Burnett (brąz za kampanię Vizir, Procter & Gamble, pt. “Snowblind” i srebro za kampanię Radio Zet, pt. “100 twarzy Krystyny Jandy”), Saatchi & Saatchi (dwa srebra: za kampanię Toyota Corolla, Toyota Motor Poland Co., Ltd. pt. “Corolla VVT-i” i Nationale-Nederlanden, Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, pt. “Agenci blisko ciebie”) oraz NoS/BBDO ( brąz za Aspirin Protect, Bayer, pt. “EKG”, srebro za mBank, BRE Bank SA, pt. “Ludzi i pieniądze traktujemy poważnie”). Pojedyncze nagrody otrzymały agencje: Tuba (brąz Komitet Wyborczy Andrzeja Olechowskiego, “Przejdźmy do konkretów”), Corporate Profiles DDB (brąz za Idea Optima, PTK Centertel, “Testimoniale”) i Initiative Media (brąz Herbata Saga, Unilever Polska SA, rozwiązanie sponsoringowe pt. “Saga i Złotopolscy”). Spośród nagrodzonych kampanii została w tym roku po raz pierwszy przyznana specjalna nagroda medialna – MEFFIE, za udział planowania mediowego w sukcesie kampanii. Otrzymał ją dom mediowy MediaCom za kampanię reklamową Opycha Knorr, Unilever SA, pt. “Holistyczna Opycha”. (AMS)