M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

W przyszłym roku "Dzień dobry" pojawi się w pięciu kolejnych miastach Polski

Serwis Dzienny | 23 listopada 2001, 00:00

W pierwszym kwartale 2002 r. bezpłatny tygodnik "Dzień dobry", wydawany do tej pory tylko w Warszawie, będzie posiadał swoje regionalne...

W pierwszym kwartale 2002 r. bezpłatny tygodnik "Dzień dobry", wydawany do tej pory tylko w Warszawie, będzie posiadał swoje regionalne wydania w pięciu kolejnych aglomeracjach miejskich Polski: Trójmieście, Poznaniu, Łodzi, Krakowie i Wrocławiu. Łączny nakład ma wynieść 1,15 mln egzemplarzy (warszawskie wydanie będzie liczyć 300 tys., zaś w pozostałych ośrodkach od 170 do 250 tys. egzemplarzy). "Pomysł ekspansji na inne miasta sięga początków gazety. Warszawskie wydanie było swoistym testem, jak tego typu pismo będzie funkcjonować. Test dał pozytywny wynik, dlatego zdecydowaliśmy o wprowadzeniu wydań lokalnych" - mówi Piotr Klemenski, dyrektor public relations grupy wydawniczej DD Media, wydawcy tygodnika "Dzień dobry". Wejście tygodnika na rynki poszczególnych ośrodków miejskich zostanie wsparte akcją promocyjną. "Nie będą to jednak akcje masowe, ale przeprowadzone bardziej kierunkowo. Dodatkowym wsparciem będą media tradycyjne" - mówi Klemenski. Zasięg jednego wydania tygodnika w skali sześciu ośrodków według szacunków wydawnictwa wyniesie 1,98 mln czytelników. Poszczególne wydania "Dzień dobry" stworzą sieć niezależnych gazet regionalnych pod tą samą nazwą. Część redakcyjna gazet będzie w pewnej części wspólna; rozróżnienie będzie dotyczyć lokalnych informacji: wydarzeń i rozrywki. "Dzień dobry" pojawiło się na warszawskim rynku prasowym we wrześniu 2000 r. Warszawska redakcja zatrudnia łącznie 40 osób. (TK)