M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Agencja Scholz & Friends Group będzie notowana na giełdzie

Serwis Dzienny | 23 listopada 2001, 00:00

Niemiecka sieć agencyjna Scholz & Friends Group, której większościowym udziałowcem jest Cordiant Communications Group z Londynu, będzie notowana na giełdzie,...

Niemiecka sieć agencyjna Scholz & Friends Group, której większościowym udziałowcem jest Cordiant Communications Group z Londynu, będzie notowana na giełdzie, począwszy od 26 listopada br. Będzie to pierwsza niemiecka agencja reklamowa, której akcje będą dostępne w ofercie publicznej. Przed wejściem na giełdę Scholz & Friends Group połączyła się z berlińską fimą medialną United Visions Entertainment (UVE). W ten sposób powstała firma Scholz & Friends AG. Wyniki finansowe firmy nie są znane. Jednakże szacuje się, że na koniec 2000 r. dochody brutto Scholz & Friends Group wynosiły 74 mln dol. Firma ma 15 oddziałów w 12 krajach, przede wszystkim w Europie Wschodniej. Cordiant Communications Group jako główny udziałowiec posiada 77,3 proc. udziałów agencji, 6 proc. należy do UVE (kolejne 6 proc. inwestor ten otrzyma po zakończeniu połączenia). Berliński oddział agencji Scholz & Friends jest znany przede wszystkim z kampanii reklamowych przeprowadzonych dla gazety "Frankfurter Allgemeine Zeitung" i półciężarówek Mercedes-Benz.